fbpx

Nieuws

Home/Nieuws

Waar zijn wij mee bezig

LAATSTE NIEUWS

  • Voor veel mensen is de zomervakantie (bijna) aangebroken. Een mooi moment om de accu weer op te laden, om uit te rusten of om van het mooie weer te genieten. Maar ook een mooi moment om eens kritisch te kijken of uw bedrijf alle sponsoring optimaal activeert en of deze ondersteunend is aan het bedrijfs-DNA. […]

  • Sport2Inspire is vanaf nu een erkend leerbedrijf. Studenten kunnen het praktijkgedeelte van hun opleiding bij Sport2Inspire volgen. Wij zijn als eerste sportmarketingbureau van Oost-Nederland trots dat wij aan alle eisen voldoen en uiteraard op deze erkenning. Als erkend leerbedrijf voldoen we aan de volgende voorwaarden; Wij bieden studenten een goede en veilige werkplek die aansluit […]

  • Dat sport een belangrijke rol speelt in het leven van de Nederlander is duidelijk. Uit recent onderzoek van NOC*NSF blijkt dat Nederland 10,1 miljoen wekelijkse sporters kent, 4,3 miljoen leden van sportclubs en 5,1 miljoen lidmaatschappen. Nederland heeft 22,8 duizend verenigingen en 75 verschillende sportbonden. In de laatste vijf jaar is het aantal sporters gegroeid […]

  • Wij zijn op zoek naar een sportief ingestelde grafisch vormgever. Een (toekomstig) professional die zich middels een stage of afstudeerproject verder wil ontwikkelen in de sport op de gebieden content creatie, campagne beheer en grafisch vormgeving. Sport2Inspire is een startup en het eerste sportmarketingbureau van Oost-Nederland. Wij mogen ons dagelijks bezighouden met gave sportmarketingvraagstukken voor […]

  • Wij zijn vanaf september 2019 op zoek naar een sportief ingestelde (sport)marketeer, communicatiespecialist en/of salestijger. Een (toekomstig) professional die zich middels een stage of afstudeerproject verder wil ontwikkelen in de sport op de gebieden marketing, communicatie en sales. Sport2Inspire is een startup en het eerste sportmarketingbureau van Oost-Nederland. Wij mogen ons dagelijks bezighouden met gave […]

  • Nieuwsupdate | Het is een tijdje stil geweest op deze website, maar Sport2Inspire heeft allesbehalve stil gezeten in het eerste kwartaal van 2019. In de afgelopen periode hebben we weer veel verschillende opdrachtgevers tevredengesteld en nieuwe inspirerende opdrachten ontvangen. Zo is er een sponsoractivatieplan gemaakt voor Decathlon Enschede om op een positieve manier zichtbaar te […]

  • Sport2Inspire heeft voor de komende periode van een half jaar het team versterkt met Colin Vleerbos. Via dit bericht stelt Colin zich graag aan jullie voor: Colin Vleerbos: “Ik ben 21 jaar oud en vierdejaars student Sportmarketing. Om mijn studie af te ronden ga ik afstuderen bij Sport2Inspire. In de komende periode ga ik een […]

  • Op de één na laatste dag van het jaar 2018 een kleine terugblik op een bewogen maar succesvol, leuk, spannend en sportief jaar. Een jaar waarin de sportieve topprestaties in Nederland elkaar in hoog tempo hebben opgevolgd, de breedtesport een impuls kreeg en ik begon met het eerste Sportmarketingbureau van Oost-Nederland. Wat een topsport jaar […]

  • Wij zijn vanaf februari 2019 op zoek naar een sportief ingestelde (sport)marketeer, communicatiespecialist en/of salestijger. Een (toekomstig) professional die zich middels een stage of afstudeerproject verder wil ontwikkelen in de sport op de gebieden marketing, communicatie en sales. Sport2Inspire is een startup en het eerste sportmarketingbureau van Oost-Nederland. Wij mogen ons dagelijks bezighouden met gave […]

  • Waar sta je voor als club en hoe zorg je dat dit verhaal op heldere wijze in een sponsorgesprek duidelijk wordt? Dit is een van de thema’s tijdens de ‘sponsorpartnerships’ training. De training daagt de cursisten uit om op een andere manier naar sponsorpartnerships te kijken. De training wordt gegeven door Martijn van der Lee. […]

  • Het is de wens sportpark ’t Wooldrik een boost te geven. Een renovatie en uitbreiding van het zwembad, een extra sporthal, een bewegingspark, uitbereiding van de beachvelden en gezamenlijke vergader-, bestuurs- en horecaruimtes moet daaraan bijdragen. Het nieuwe ‘t Wooldrik moet veel méér worden dan alleen een sportpark. ’t Wooldrik is straks een plek voor […]

  • De laatste tijd hebben we hard gewerkt aan een nieuwe eigentijdse website voor Nederlandskampioen Alpineskiën, Steffan Winkelhorst. De website was verouderd en bij de groeiende ambities en topprestaties van Steffan hoort natuurlijk een passende online omgeving. Niet alleen het uiterlijk van de website is veranderd, ook de functionaliteiten en informatievoorziening is geoptimaliseerd. Een flinke stap […]

  • Dinsdag jl. mochten wij als Sport2Inspire aanwezig zijn bij een bijeenkomst van de Rotary Hengelo waar Steffan Winkelhorst een presentatie verzorgde. Hier vertelde Steffan een bijzonder verhaal over hoe hij zijn ultieme droom wil bereiken: Op naar de Olympische Spelen in 2022! In de presentatie vertelt Steffan enthousiast over dat hij steeds dichter bij het […]

  • De derde dinsdag in September betekent traditiegetrouw de Miljoenennota. In deze begroting worden de budgetten van het kabinet gepresenteerd aan het volk. Uiteraard gaat mijn interesse vooral uit naar de plannen ten aanzien van de sport. In deze blog een opsomming van de belangrijkste plannen voor de sport. Dat sport commerciële en maatschappelijke toegevoegde waarde […]

  • Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben Lotte Knuif. Ik ben onlangs gestart als sportmarketeer bij Sport2Inspire. Na het lezen van een paar artikelen kwam bij mij de vraag: ‘Waarom investeren merken minder in de vrouwen sport?’ Dit onderwerp trok mij zo aan dat ik me er meer in ging verdiepen en daarom […]

  • Sport2Inspire heeft voor enkele lopende projecten het team versterkt met Martijn Brinkman en Lotte Knuif. De twee talentvolle en enthousiaste nieuwelingen stellen zich graag even aan jullie voor: Lotte Knuif: “Ik ben 21 jaar en vierdejaars studente Toerisme Management. Gedurende het komende half jaar (september – januari) ben ik werkzaam als stagiaire sportmarketing & events […]

  • De wereld wordt steeds individualistischer en dit geldt ook voor de sport. Steeds meer mensen sporten tegenwoordig individueel. Sporten als fitness, hardlopen, fietsen en wandelen hebben de afgelopen jaren veel nieuwe deelnemers gekregen. Dat de individuele/ongeorganiseerde sporten steeds groter worden blijkt uit cijfers van NOC*NSF, waarin zij de top 5 domineren. Met fitness als meest […]

  • Je hoort het al jaren, de sportsponsoring is aan het veranderen of is veranderd. Alleen een bord langs het veld voldoet niet meer, sponsor zijn op zoek om het merk te ‘laden’. Daarnaast is de totale investering in de Nederlandse sportsponsoring de laatste jaren gedaald. Wat is er veranderd binnen de verenigingen en kleine sporten? […]

  • Against the status quo! Samenwerken met een ambitieuze sporter is altijd leuk, zeker als Sportmarketingbureau. Wanneer het dan om de Nederlands kampioen gaat is dat natuurlijk nog mooier. De Nederlands kampioen Alpine Skiën wel te verstaan. Wie weet dat er überhaupt een Nederlands kampioen alpine skiën bestaat? Wie in Twente weet dat hij uit deze […]

  • Soccer Camps United B.V. organiseert Soccer Camps en voetbaldagen voor meerdere Betaald Voetbal Organisaties (BVO’s) waaronder Willem II, NAC Breda, Go Ahead Eagles, Heracles Almelo en Cambuur Leeuwarden. Het initiatief van Soccer Camps en de Voetbaldagen draagt bij aan de diverse doelstellingen binnen het strategisch beleid van een professionele voetbalclub. De opbouw van de fanbase, […]

  • Vanwege de positieve ontwikkelingen bij Sport2Inspire zijn we op zoek gegaan naar een nieuw onderkomen. Haaksbergen, liggend in Twente en grenzend aan de Achterhoek, is een ideale locatie voor hét sportmarketingbureau van Oost-Nederland. De Werfheegde 23 is een verzamelgebouw waar Sport2Inspire de mogelijkheid heeft om verder te groeien en in contact kan komen met Haaksbergse […]

  • In opdracht van HSC’21 adviseert Sport2Inspire de sponsorcommissie van de voetbalverenging uit Haaksbergen en stelt het een sponsorplan op. HSC’21 is een club opgericht op 21 juni 1921 en in de loop der jaren uitgegroeid tot één van de grootste voetbalverenigingen uit de regio. Het eerste elftal van de club speelt al bijna 30 jaar in […]

  • Steffan Winkelhorst en Sport2Inspire slaan de handen in één. De Nederlands kampioen skiën heeft als sportief doel om een vaste waarde te worden in de wereldtop en zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen. Sport2Inspire gaat deze ambitieuze sporter helpen een goede commerciële strategie te ontwikkelen om op deze manier de randvoorwaarden voor het behalen […]

  • In opdracht van de Eredivisie CV adviseert Sport2Inspire, in samenwerking met SEE Agency, de Eredivisie over een implementatie van een nieuw sportmarketing initiatief. Later meer informatie op deze website over de ontwikkelingen van deze opdracht en de samenwerking .

  • In deel één van de blogreeks ‘Onze’ voorbereiding, vertelde ik over de ultieme co-creatie van het nieuwe wedstrijdtenue en deel twee ging over het personaliseren van de seizoenkaartcampagne. In deze derde en tevens laatste blog van de reeks ‘Onze’ voorbereiding ga ik het hebben over de invulling van dé Heracles Almelo beleving. Als afdeling Marketing […]

  • De voorbereiding van het nieuwe voetbalseizoen start voor ons, de marketing- en communicatieafdeling van Heracles Almelo, wanneer het lopende seizoen nog niet eens halverwege is. En elk jaar is het weer een spannende wedstrijd die we spelen: In welk shirt gaan we volgend seizoen spelen? Hoe gaan we onze nieuwe seizoenkaartcampagne invullen? Wat gaan we […]

  • Een sportmarketingbureau in Oost-Nederland, die moet je natuurlijk ook online kunnen vinden!

  • De kop is eraf, het Eredivisie seizoen 2017/2018 is weer van start gegaan. En wat voor een start voor mijn club! Heracles Almelo stunt, verrast of hoe je het ook noemt! Een overwinning (2-1) in een thuiswedstrijd tegen Ajax is al best een tijdje geleden (1965). Een uitverkocht huis, drie punten en een recordverkoop in […]

  • De Open Dag van Heracles Almelo trekt elk jaar weer +/-15.000 bezoekers. Een ideaal moment voor sponsoren om zich aan het publiek te presenteren

  • “Tell me, I will forget. Show me, I will remember. Inspire me, I will engage!” en zie hier het belang van inspireren in plaats van informeren met sportsponsoring.

``Love is playing every game as if it's your last``. - Michael Jordan