Badminton Nederland wil de sport voor iedereen toegankelijk maken: van jeugd tot senior, van recreatief tot topsport.

De uitdaging

De bond wilde haar commerciële activiteiten versterken. Er was behoefte aan een helder plan om meer rendement uit marketinginspanningen te halen, zowel richting bedrijven (B2B) als consumenten (B2C).

Onze aanpak

Sport2Inspire ontwikkelde een praktisch bedrijfsplan dat volledig aansloot op de commerciële doelstellingen van Badminton Nederland. We onderzochten kansen binnen e-commerce, sponsormogelijkheden en samenwerking met partners. Samen met het team bekeken we knelpunten en vertaalden deze naar concrete acties.

Resultaat

De bond beschikt nu over een sterk fundament om haar commerciële koers verder te professionaliseren. Het e-commerceprogramma is doorontwikkeld en de omzet is merkbaar gestegen. Daarnaast zijn er nieuwe commerciële kansen benut.

“Martijn heeft ons goed begeleid in dit voor ons nieuwe en spannende traject. Het resultaat is een goed bedrijfsplan, inclusief advies over onze knelpunten en kansen.”
Barbara Mura
Directeur Badminton Nederland

Meer van ons werk zien?