Halve Marathon van Hengelo

De HvH is een prachtig hardloopevenement van Twente, met duizenden deelnemers en toeschouwers. De uitdaging De HvH is een prachtig hardloopevenement van Twente, met duizenden deelnemers en toeschouwers. Onze aanpak We ontwikkelden een nieuwe positionering en een krachtige sponsorpropositie waarin beleving, merkassociatie en activatie centraal stonden. Sponsoren kregen de kans om écht onderdeel te worden van het evenement. […]
Olympia

Olympia Achterhoek | Liemers | Midden-Twente is één van de grootste uitzendfranchises van Nederland, met meerdere vestigingen in Oost-Nederland. De uitdaging Olympia wilde haar sponsorbeleid professionaliseren en sterker verbinden met de eigen merkwaarden en maatschappelijke missie. Onze aanpak Sport2Inspire analyseerde de bestaande samenwerkingen en ontwikkelde een sponsorstrategie met focus op impactvolle activaties en lokale zichtbaarheid. We legden […]
DFS

DFS Arnhem is de grootste handbalclub van Gelderland en speelt met het eerste herenteam in de Eredivisie. De dames komen uit in de hoofdklasse. De uitdaging DFS wilde commercieel groeien. De club zocht naar een duidelijke structuur binnen de sponsorstrategie en een overtuigend verhaal richting potentiële partners. Hoe krijg je meer rendement uit bestaande sponsoren en trek […]
Apollo 8

Apollo 8 is één van de grootste volleybalclubs van Nederland. Dames 1 speelt in de eredivisie en won de Supercup in 2024. De uitdaging De club zocht naar een sterkere positionering en een toekomstbestendig sponsorbeleid dat aansluit bij de sportieve prestaties én maatschappelijke waarde van de club. Onze aanpak Sport2Inspire adviseerde over sponsoring en marketing en […]
Team Trots voor Hettrix / Heracles Almelo

Hettrix is een samenwerkingsinitiatief van bedrijven, onderwijsinstellingen en de overheid uit regio Almelo, met als doel technisch talent te behouden voor Twente. De uitdaging Hettrix had de wens om meer zichtbaarheid te krijgen in de regio én meer betrokkenheid vanuit het netwerk. Er was behoefte aan een eenduidige MarCom strategie waarmee evenementen, communicatie en merkverhaal op elkaar […]
FC Emmen

FC Emmen is dé profclub van Drenthe, met een sterke focus op verbinding met de regio en een duidelijke sportieve ambitie. De uitdaging De club wilde haar merkidentiteit versterken en zich krachtiger positioneren in een concurrerende voetbalmarkt. Hoe onderscheid je jezelf als club met een uniek en inspirerend verhaal? Onze aanpak Sport2Inspire organiseerde sessies met spelers, staf, […]
Badminton Nederland

Badminton Nederland wil de sport voor iedereen toegankelijk maken: van jeugd tot senior, van recreatief tot topsport. De uitdaging De bond wilde haar commerciële activiteiten versterken. Er was behoefte aan een helder plan om meer rendement uit marketinginspanningen te halen, zowel richting bedrijven (B2B) als consumenten (B2C). Onze aanpak Sport2Inspire ontwikkelde een praktisch bedrijfsplan dat volledig aansloot […]
Decathlon | Kipsta

Kipsta – het teamsportmerk van Decathlon – ontwikkelt al 20 jaar voetbalproducten met topkwaliteit voor elk niveau. De ambitie: voetballen toegankelijk maken voor iedereen. De uitdaging Hoe benut je partnerships in het Nederlandse voetbal maximaal om meer merkbeleving en zichtbaarheid te creëren? Onze aanpak Sport2Inspire helpt Kipsta bij het verder ontwikkelen van haar partnerships binnen het […]
Curling bond

De bond heeft als doel curling in Nederland op de kaart te zetten – met een sterke basis en internationale topresultaten. De uitdaging Hoe versterk je de relatie met bestaande verenigingen en trek je tegelijkertijd nieuwe leden aan in een niche-sport als curling? Onze aanpak Sport2Inspire ontwikkelde een conceptplan met als doel om de bond én […]
Heracles Almelo

Sport2Inspire heeft Heracles Almelo geadviseerd en ondersteund op de afdeling Marketing & Communicatie. Hierbij heeft Sport2Inspire haar expertise ingezet op verschillende onderdelen binnen de betaald voetbal organisatie uit Almelo;